wystawa

Centrum Społeczności Żydowskiej JCC Warszawa, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej i Łukasz Kos zapraszają na wyjątkową wystawę prac Ninel Kameraz Kos, która będzie do obejrzenia w mieszkaniu artystki w dniach od 26 maja do 4 czerwca 2017. Partnerem wystawy jest Żydowski Instytut Historyczny.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na spacer w języku angielskim po wystawie 'Syrena herbem Twym zwodnicza'. Publiczność odwiedzająca nowo powstały pawilon Muzeum obejrzy połączenie materiału historycznego – dzieł sztuki i artefaktów – z twórczością współczesnych artystów inspirowaną mitologicznym motywem. Celem wystawy jest pokazanie i uruchomienie potencjału tkwiącego w symbolu syreny. Jest to pierwsza tak duża wystawa współcześnie traktująca o syrenie, łącząca różne podejścia do zagadnień hybrydowości, tożsamości narodowej i mitologii. Tytuł to cytat z wiersza 'Dedykacja' Cypriana Kamila Norwida z 1866 roku, będącego osobistą inwokacją do Warszawy ('młodości mej stolico…') i przypomnieniem mitologicznej syreny jako niebezpiecznej hybrydy człowieka i zwierzęcia (oryginalnie ptak z głową kobiety), uwodzącej żeglarzy śpiewem i wiodącej ku zatraceniu. Poeta, by pokazać własne złożone relacje z Warszawą przywołuje antyczne źródła herbu – inwokacja Norwida zainspirowała metodę pracy twórców wystawy.Na przestrzeni wieków wyobrażenia i przedstawienia syren są tak różnorodne, że właściwie jedyne, co mają ze sobą wspólnego, to dwoistą, hybrydyczną naturę: człowieka i zwierzęcia. Nawet warszawski herb z mroków średniowiecza wyłania się zaskakująco jako postać męska, pół człowiek, pół skrzydlaty smok, zaś wizerunek kobiety ryby jako herbu miasta utrwala się dopiero u progu XVIII wieku. Wystawa oddaje tę różnorodność. Syrenę prezentują m.in. szkice Pabla Picassa, kolaże brytyjsko-amerykańskiej surrealistki Penny Slinger czy obrazy Doroty Jurczak. MUZEUM nad WisłąWybrzeże Kościuszkowskie 22 (Skwer Kpt. S. Skibniewskiego 'Cubryny')
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na spacer w języku angielskim po wystawie 'Syrena herbem Twym zwodnicza'. Publiczność odwiedzająca nowo powstały pawilon Muzeum obejrzy połączenie materiału historycznego – dzieł sztuki i artefaktów – z twórczością współczesnych artystów inspirowaną mitologicznym motywem. Celem wystawy jest pokazanie i uruchomienie potencjału tkwiącego w symbolu syreny. Jest to pierwsza tak duża wystawa współcześnie traktująca o syrenie, łącząca różne podejścia do zagadnień hybrydowości, tożsamości narodowej i mitologii. Tytuł to cytat z wiersza 'Dedykacja' Cypriana Kamila Norwida z 1866 roku, będącego osobistą inwokacją do Warszawy ('młodości mej stolico…') i przypomnieniem mitologicznej syreny jako niebezpiecznej hybrydy człowieka i zwierzęcia (oryginalnie ptak z głową kobiety), uwodzącej żeglarzy śpiewem i wiodącej ku zatraceniu. Poeta, by pokazać własne złożone relacje z Warszawą przywołuje antyczne źródła herbu – inwokacja Norwida zainspirowała metodę pracy twórców wystawy.Na przestrzeni wieków wyobrażenia i przedstawienia syren są tak różnorodne, że właściwie jedyne, co mają ze sobą wspólnego, to dwoistą, hybrydyczną naturę: człowieka i zwierzęcia. Nawet warszawski herb z mroków średniowiecza wyłania się zaskakująco jako postać męska, pół człowiek, pół skrzydlaty smok, zaś wizerunek kobiety ryby jako herbu miasta utrwala się dopiero u progu XVIII wieku. Wystawa oddaje tę różnorodność. Syrenę prezentują m.in. szkice Pabla Picassa, kolaże brytyjsko-amerykańskiej surrealistki Penny Slinger czy obrazy Doroty Jurczak. MUZEUM nad WisłąWybrzeże Kościuszkowskie 22 (Skwer Kpt. S. Skibniewskiego 'Cubryny')
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na oprowadzanie w języku rosyjskim po wystawie 'Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Intymność jako tekst'. Po wystawie oprowadzi przewodniczka Muzeum. Wystawa prezentuje różnorodne głosy w poezji i sztukach wizualnych, dla których wspólnym rodzajem ekspresji jest narracja w pierwszej osobie i konfesyjny charakter wypowiedzi, a reprezentowanie siebie w języku staje się procesem walki o podmiotowość twórcy.Twórcy wystawy przyglądają się zwrotowi ku emocjom i osobistemu doświadczeniu we współczesnej kulturze w ostatnich latach: nie tylko w samej twórczości artystów, ale również w dyskursie i języku protestu, w afekcie dostrzegając język krytyczny i nowe narzędzie uprawiania krytyki kultury. Na wystawie zaprezentowane zostały różnorodne wypowiedzi w pierwszej osobie: operacje słów na słowach i interwencje na uczuciach i myślach, przybierające postać tekstu, zapisu głosowego, klipu wideo oraz obiektu; prace twórców, którzy nie stronią od poruszania tematów trudnych, intymnych, skoncentrowanych na emocjach i osobistym doświadczeniu, rozmywających granice między życiem codziennym a twórczością, między wyznaniem a autokreacją, między opowieścią a tożsamością narratora. W czasach, kiedy praktyki społeczne zorientowane na dystans i ironię traktują z podejrzliwością kategorie takie jak szczerość i autentyczność, wystawa usiłuje zrehabilitować słowa i obrazy jako narzędzia samoświadomości. Zadaje pytanie o to, na ile wyznanie może wykraczać poza narcystyczny wymiar mówienia o 'sobie', a stanowić źródło komunikacji oraz identyfikacji dla odbiorcy. Wystawie towarzyszyć będą odczyty poezji, performanse, jak również cykl Muzeum Otwartego, który rozegra się wokół afektów i polityki wyznania. Przyjmie on wyjątkową formę dzięki Young Girl Reading Group, nomadycznej grupie dyskusyjnej zainicjowanej przez artystki Dorotę Gawędę i Egle Kubolkaite. Gawęda i Kubolkaite od 2013 roku regularnie spotykają się w różnych miejscach – prywatnych i publicznych, by inscenizować performatywne czytania na głos najbardziej aktualnej myśli krytycznej. Włączając do dyskusji publiczność i próbując odpowiedzieć na pytanie, co dzieje się w momencie kiedy 'dziewczyna zabiera głos', artystki kreują przestrzeń wymiany, pragnienia i afektywnego czytania siebie poprzez tekst. Artyści:Zuzanna Bartoszek, Hannah Black, Julien Creuzet, Lilii Reynaud Dewar, Cécile B. Evans, Dorota Gawęda i Eglė Kulbokaitė, Jakub Głuszak, Konrad Góra, Caspar Heinemann, Barbara Klicka, Aldona Kopkiewicz, Chris Kraus, Xu Lizhi, Eileen Myles, Jaakko Pallasvuo, Agnieszka Polska, post-noviki, Fazal Rizvi, Bunny Rogers, Steve Roggenbuck, Megan Rooney, Andrzej Szpindler, Julia Szychowiak, Adela Truścińska, Amalia Ulman, Audrey Wollen, Dena Yago, Ewa Zarzycka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawieul. Pańska 3  
Wystawa, poprzez 150 eksponatów z Azji Centralnej, Bliskiego Wschodu oraz Indonezji, prezentuje różnorodność społecznych ról kobiecych i męskich w świecie muzułmańskim. Przypomina o zróżnicowaniu kulturowym tego rozległego obszaru i o jego nieco mniej znanych aspektach, może też skłaniać do refleksji nad tradycyjnym podziałem ról w różnych kulturach.
Haremy, nieodłącznie kojarzone z Orientem, od stuleci rozpalające wyobraźnię Europejczyków, przywołujące na myśl zmysłowość i baśniowy luksus, były w istocie zamkniętym światem kobiet, do którego dostęp mieli wyłącznie nieliczni. Mieszkanki haremu sułtana, wysokiego dostojnika czy też  innego przedstawiciela elity wiodły życie w ukryciu, z dala od społeczeństwa, a w szczególności z dala od obcych – przyjezdnych. Niemniej, pod koniec XIX wieku, gdy fotografia stała się powszechna, życie kobiet z haremów uchwycone zostało aparatem. Został już tylko tydzień na obejrzenie wystawy prezentującej ponad 100 unikatowych pocztówek powstałych na przełomie XIX i XX wieku, z kolekcji Instytutu Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych Polskiej Akademii Nauk.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na oprowadzanie w języku angielskim po wystawie 'Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Intymność jako tekst'. Po wystawie oprowadzi przewodniczka Muzeum. Wystawa prezentuje różnorodne głosy w poezji i sztukach wizualnych, dla których wspólnym rodzajem ekspresji jest narracja w pierwszej osobie i konfesyjny charakter wypowiedzi, a reprezentowanie siebie w języku staje się procesem walki o podmiotowość twórcy.Twórcy wystawy przyglądają się zwrotowi ku emocjom i osobistemu doświadczeniu we współczesnej kulturze w ostatnich latach: nie tylko w samej twórczości artystów, ale również w dyskursie i języku protestu, w afekcie dostrzegając język krytyczny i nowe narzędzie uprawiania krytyki kultury. Na wystawie zaprezentowane zostały różnorodne wypowiedzi w pierwszej osobie: operacje słów na słowach i interwencje na uczuciach i myślach, przybierające postać tekstu, zapisu głosowego, klipu wideo oraz obiektu; prace twórców, którzy nie stronią od poruszania tematów trudnych, intymnych, skoncentrowanych na emocjach i osobistym doświadczeniu, rozmywających granice między życiem codziennym a twórczością, między wyznaniem a autokreacją, między opowieścią a tożsamością narratora. W czasach, kiedy praktyki społeczne zorientowane na dystans i ironię traktują z podejrzliwością kategorie takie jak szczerość i autentyczność, wystawa usiłuje zrehabilitować słowa i obrazy jako narzędzia samoświadomości. Zadaje pytanie o to, na ile wyznanie może wykraczać poza narcystyczny wymiar mówienia o „sobie”, a stanowić źródło komunikacji oraz identyfikacji dla odbiorcy. Wystawie towarzyszyć będą odczyty poezji, performanse, jak również cykl Muzeum Otwartego, który rozegra się wokół afektów i polityki wyznania. Przyjmie on wyjątkową formę dzięki Young Girl Reading Group, nomadycznej grupie dyskusyjnej zainicjowanej przez artystki Dorotę Gawędę i Egle Kubolkaite. Gawęda i Kubolkaite od 2013 roku regularnie spotykają się w różnych miejscach – prywatnych i publicznych, by inscenizować performatywne czytania na głos najbardziej aktualnej myśli krytycznej. Włączając do dyskusji publiczność i próbując odpowiedzieć na pytanie, co dzieje się w momencie kiedy 'dziewczyna zabiera głos', artystki kreują przestrzeń wymiany, pragnienia i afektywnego czytania siebie poprzez tekst. ArtyściZuzanna Bartoszek, Hannah Black, Julien Creuzet, Lilii Reynaud Dewar, Cécile B. Evans, Dorota Gawęda i Eglė Kulbokaitė, Jakub Głuszak, Konrad Góra, Caspar Heinemann, Barbara Klicka, Aldona Kopkiewicz, Chris Kraus, Xu Lizhi, Eileen Myles, Jaakko Pallasvuo, Agnieszka Polska, post-noviki, Fazal Rizvi, Bunny Rogers, Steve Roggenbuck, Megan Rooney, Andrzej Szpindler, Julia Szychowiak, Adela Truścińska, Amalia Ulman, Audrey Wollen, Dena Yago, Ewa Zarzycka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawieul. Pańska 3  
Prom Kultury Saska Kępa zaprasza na pierwszą w Polsce wystawę współczesnych artystów z pięciu państw Arabskich znad zatoki.
Zachwycające zdobieniami bransolety, pierścienie, naszyjniki i nakrycia głowy. W pierwszy czwartek marca w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie zostanie otwarta wystawa „Skarby ze starych skrzyń” – ekspozycja prezentująca tradycyjne ozdoby z różnych regionów Bułgarii (tradycyjne ozdoby bułgarskie ze zbiorów Regionalnego Muzeum Etnograficznego w Płowdiwie).
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na oprowadzanie w języku angielskim po wystawie 'Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Intymność jako tekst'. Po wystawie oprowadzi przewodniczka Muzeum. Wystawa prezentuje różnorodne głosy w poezji i sztukach wizualnych, dla których wspólnym rodzajem ekspresji jest narracja w pierwszej osobie i konfesyjny charakter wypowiedzi, a reprezentowanie siebie w języku staje się procesem walki o podmiotowość twórcy.Twórcy wystawy przyglądają się zwrotowi ku emocjom i osobistemu doświadczeniu we współczesnej kulturze w ostatnich latach: nie tylko w samej twórczości artystów, ale również w dyskursie i języku protestu, w afekcie dostrzegając język krytyczny i nowe narzędzie uprawiania krytyki kultury. Na wystawie zaprezentowane zostały różnorodne wypowiedzi w pierwszej osobie: operacje słów na słowach i interwencje na uczuciach i myślach, przybierające postać tekstu, zapisu głosowego, klipu wideo oraz obiektu; prace twórców, którzy nie stronią od poruszania tematów trudnych, intymnych, skoncentrowanych na emocjach i osobistym doświadczeniu, rozmywających granice między życiem codziennym a twórczością, między wyznaniem a autokreacją, między opowieścią a tożsamością narratora. W czasach, kiedy praktyki społeczne zorientowane na dystans i ironię traktują z podejrzliwością kategorie takie jak szczerość i autentyczność, wystawa usiłuje zrehabilitować słowa i obrazy jako narzędzia samoświadomości. Zadaje pytanie o to, na ile wyznanie może wykraczać poza narcystyczny wymiar mówienia o „sobie”, a stanowić źródło komunikacji oraz identyfikacji dla odbiorcy. Wystawie towarzyszyć będą odczyty poezji, performanse, jak również cykl Muzeum Otwartego, który rozegra się wokół afektów i polityki wyznania. Przyjmie on wyjątkową formę dzięki Young Girl Reading Group, nomadycznej grupie dyskusyjnej zainicjowanej przez artystki Dorotę Gawędę i Egle Kubolkaite. Gawęda i Kubolkaite od 2013 roku regularnie spotykają się w różnych miejscach – prywatnych i publicznych, by inscenizować performatywne czytania na głos najbardziej aktualnej myśli krytycznej. Włączając do dyskusji publiczność i próbując odpowiedzieć na pytanie, co dzieje się w momencie kiedy 'dziewczyna zabiera głos', artystki kreują przestrzeń wymiany, pragnienia i afektywnego czytania siebie poprzez tekst. ArtyściZuzanna Bartoszek, Hannah Black, Julien Creuzet, Lilii Reynaud Dewar, Cécile B. Evans, Dorota Gawęda i Eglė Kulbokaitė, Jakub Głuszak, Konrad Góra, Caspar Heinemann, Barbara Klicka, Aldona Kopkiewicz, Chris Kraus, Xu Lizhi, Eileen Myles, Jaakko Pallasvuo, Agnieszka Polska, post-noviki, Fazal Rizvi, Bunny Rogers, Steve Roggenbuck, Megan Rooney, Andrzej Szpindler, Julia Szychowiak, Adela Truścińska, Amalia Ulman, Audrey Wollen, Dena Yago, Ewa Zarzycka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawieul. Pańska 3
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na oprowadzanie w języku angielskim po wystawie 'Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Intymność jako tekst'. Po wystawie oprowadzi przewodniczka Muzeum. Wystawa prezentuje różnorodne głosy w poezji i sztukach wizualnych, dla których wspólnym rodzajem ekspresji jest narracja w pierwszej osobie i konfesyjny charakter wypowiedzi, a reprezentowanie siebie w języku staje się procesem walki o podmiotowość twórcy.Twórcy wystawy przyglądają się zwrotowi ku emocjom i osobistemu doświadczeniu we współczesnej kulturze w ostatnich latach: nie tylko w samej twórczości artystów, ale również w dyskursie i języku protestu, w afekcie dostrzegając język krytyczny i nowe narzędzie uprawiania krytyki kultury. Na wystawie zaprezentowane zostały różnorodne wypowiedzi w pierwszej osobie: operacje słów na słowach i interwencje na uczuciach i myślach, przybierające postać tekstu, zapisu głosowego, klipu wideo oraz obiektu; prace twórców, którzy nie stronią od poruszania tematów trudnych, intymnych, skoncentrowanych na emocjach i osobistym doświadczeniu, rozmywających granice między życiem codziennym a twórczością, między wyznaniem a autokreacją, między opowieścią a tożsamością narratora. W czasach, kiedy praktyki społeczne zorientowane na dystans i ironię traktują z podejrzliwością kategorie takie jak szczerość i autentyczność, wystawa usiłuje zrehabilitować słowa i obrazy jako narzędzia samoświadomości. Zadaje pytanie o to, na ile wyznanie może wykraczać poza narcystyczny wymiar mówienia o „sobie”, a stanowić źródło komunikacji oraz identyfikacji dla odbiorcy. Wystawie towarzyszyć będą odczyty poezji, performanse, jak również cykl Muzeum Otwartego, który rozegra się wokół afektów i polityki wyznania. Przyjmie on wyjątkową formę dzięki Young Girl Reading Group, nomadycznej grupie dyskusyjnej zainicjowanej przez artystki Dorotę Gawędę i Egle Kubolkaite. Gawęda i Kubolkaite od 2013 roku regularnie spotykają się w różnych miejscach – prywatnych i publicznych, by inscenizować performatywne czytania na głos najbardziej aktualnej myśli krytycznej. Włączając do dyskusji publiczność i próbując odpowiedzieć na pytanie, co dzieje się w momencie kiedy 'dziewczyna zabiera głos', artystki kreują przestrzeń wymiany, pragnienia i afektywnego czytania siebie poprzez tekst. ArtyściZuzanna Bartoszek, Hannah Black, Julien Creuzet, Lilii Reynaud Dewar, Cécile B. Evans, Dorota Gawęda i Eglė Kulbokaitė, Jakub Głuszak, Konrad Góra, Caspar Heinemann, Barbara Klicka, Aldona Kopkiewicz, Chris Kraus, Xu Lizhi, Eileen Myles, Jaakko Pallasvuo, Agnieszka Polska, post-noviki, Fazal Rizvi, Bunny Rogers, Steve Roggenbuck, Megan Rooney, Andrzej Szpindler, Julia Szychowiak, Adela Truścińska, Amalia Ulman, Audrey Wollen, Dena Yago, Ewa Zarzycka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawieul. Pańska 3
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na wernisaż wystawy 'Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Intymność jako tekst'. Wystawa prezentuje różnorodne głosy w poezji i sztukach wizualnych, dla których wspólnym rodzajem ekspresji jest narracja w pierwszej osobie i konfesyjny charakter wypowiedzi, a reprezentowanie siebie w języku staje się procesem walki o podmiotowość twórcy. Wystawie towarzyszyć będą odczyty poezji, performanse, jak również cykl Muzeum Otwartego, który rozegra się wokół afektów i polityki wyznania. Przyjmie on wyjątkową formę dzięki Young Girl Reading Group, nomadycznej grupie dyskusyjnej zainicjowanej przez artystki Dorotę Gawędę i Egle Kubolkaite. Artyści:Zuzanna Bartoszek, Hannah Black, Julien Creuzet, Lilii Reynaud Dewar, Cécile B. Evans, Dorota Gawęda i Eglė Kulbokaitė, Jakub Głuszak, Konrad Góra, Caspar Heinemann, Barbara Klicka, Aldona Kopkiewicz, Chris Kraus, Xu Lizhi, Eileen Myles, Jaakko Pallasvuo, Agnieszka Polska, post-noviki, Fazal Rizvi, Bunny Rogers, Steve Roggenbuck, Megan Rooney, Andrzej Szpindler, Julia Szychowiak, Adela Truścińska, Amalia Ulman, Audrey Wollen, Dena Yago, Ewa Zarzycka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawieul. Pańska 3
Tylko do końca weekendu w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski można oglądać wystawę 'Duchy wspólnoty / Public Spirits'.  Wystawa mówi o problemach jednego regionu, jednak aktualnych dzisiaj na całym świecie. To opowieść o budowaniu wspólnot lokalnych wobec postępującej globalizacji, o reakcjach – artystycznych i społecznych – na takie problemy jak agresja militarna, nierówności społeczne, dyskryminacja i narzucane z zewnątrz narracje historyczne. Wystawa prezentuje prace dwudziestu jeden artystów z Tajwanu, Hong Kongu, Chin, Wietnamu, Singapuru, Indonezji, Kambodży, Tajlandii, Myanmar/Birmy i USA.
Słynny czeski artysta Jiří David bierze udział w grupowej wystawie w prestiżowej Galerii Le Guern, którą również reprezentuje. Wystawa do wnętrza Galerii Le Guern obejmuje nowe prace artystów stworzone specjalnie na wystawę z myślą o ich pokazaniu w dobrze im znanym pomieszczeniu, jak również starsze prace inspirowane architekturą prywatnych i publicznych przestrzeni. Osobną grupą prac są fotografie przedstawiające elementy architektury i motywy wizualne korespondujące z wnętrzem Galerii Le Guern. Modułowość, rytmiczność i powtarzalność motywów pojawiająca się w wielu dziełach jest wspólnym czynnikiem łączącym prace zrealizowane w oparciu o różne metody i techniki.
Słownik kolumbianizmów składa się z 10.000, aktualnie powszechnie używanych, haseł i wyrażeń kolumbijskiej odmiany języka hiszpańskiego, pochodzących z różnych regionów kraju. Zawiera słownictwo ogólne, potoczne, z języka młodzieżowego, związane z folklorem, kulturą, czy też z fauną i florą. Obecnie słownik zawiera 3.500 terminów, 4000 definicji i 3.000 przykładów użycia. Prezentowana wystawa jest zaledwie próbką prowadzonych badań naukowych na temat wariantu języka hiszpanskiego używanego w Kolumbii.
Autor ilustracji do 'Stu lat samotności' Gabriela Garcíi Márqueza, najważniejszej reprezentacji realizmu magicznego, rozszyfrowuje, interpretuje i przekłada język pisarza na język wizualny, starając się dotrzeć do jądra dzieła, odkryć sposób jego tworzenia, kwintesencję realizmu magicznego jako obszaru pojęciowego.
Instytut Słowacki zaprasza na prezentację wystawy fotografii zatytułowanej: 'Magiczna Słowacja'.
Ta niezwykła ekspozycja pokazuje, jak problematyka relacji polsko-żydowskich ujmowana jest w sztuce komiksowej ostatnich lat. Zobaczymy kilkanaście sygnowanych plansz komiksowych ze zbiorów Muzeum Żydów Polskich POLIN wraz z komiksami. Zobaczymy m.in.:plansze z powieści graficznych: 'Powstanie. Za dzień, za dwa' z rysunkami Krzysztofa Gawronkiewicza według scenariusza Marzeny Sowy, 'Zaduszki' Rutu Modan, „Naród zatracenia” z rysunkami Mariusza Sołtysika według scenariusza Macieja Świerkockiego, z multimedialnego zbioru komiksów „Historie i kreski”, narysowanego przez Jacka Michalskiego do scenariusza Moniki Powalisz (projekt edukacyjny Muzeum POLIN), krótka forma „Przemiana”, namalowana akwarelami przez Olgę Wróbel do scenariusza Moniki Powalisz, czy paski z cykli rysunków satyrycznych Marka Raczkowskiego z „Przekroju” oraz Tomasza Leśniaka i Rafała Skarżyckiego z „Gazety Wyborczej” . Wstęp wolny! Muzeum Historii Żydów Polskich POLINul. Anielewicza 6(sala pomnikowa)
Muzeum Azji i Pacyfiku zaprasza na wystawę czasową, która potrwa do listopada 2017 roku. Przedstawia ona fotografie zabytków i pozostałości kultury tybetańskiej w regionie Górnego Mustangu.
Prezentowane na wystawie fotografie są owocem pracy siedmiu uznanych mistrzów fotografii. Przedstawiają różne aspekty Korei: są zarówno rzetelnym zapisem życia w tym kraju, jak i obrazują jego piękno. Prace te są szansą na zetknięcie się z prawdziwą sztuką fotografii, w jej aspekcie dokumentacyjnym oraz artystycznym.Tak jak sugeruje podtytuł – 'Poza ludźmi, krainą i czasem' – fotografie przedstawiają prawdziwy obraz tego państwa. Zwiedzający mają okazję wejrzeć w przeszłość Korei, zobaczyć jej dynamiczną teraźniejszość, a także zerknąć na to, co oferuje przyszłość. Innymi słowy, ukazują duchowy dom Koreańczyków oraz prawdziwą Koreę. Artyści, których prace prezentowane są na wystawie, to mistrzowie portretowania Korei i jej mieszkańców.
Dom Aukcyjny DESA Unicum zaprasza na aukcję sztuki rosyjskiej. 'Rosyjska dusza jest jak spaniel, nawet jak mu jest wesoło, ma mordę rozpaczliwie smutną' – pisał Jacek Hugo-Bader. Złożoność duszy rosyjskiej odnaleźć można w literaturze, muzyce i filmie naszych wschodnich sąsiadów. Ale nie tylko – zamknięta jest także w codziennych, ale niezwykłych przedmiotach. Kazańska Ikona Matki Bożej, wizerunki świętych, unikatowy kowsz, dziewiętnastowieczne szkatułki, samowary czy papierośnice – już 8 grudnia świat dawnej Rosji odżyje podczas Aukcji Sztuki Rosyjskiej, którą poprzedzi wystawa wszystkich przedmiotów.
Wystawa sześciu polskich artystów zainspirowanych twórczością czeskich surrealistów (Toyen, Jindřich Štýrský, Karel Teige i in.) i także surrealizmem francuskim  w warszawskim Salonie DS. Artyści: Karolina Breguła, Grzegorz Kozera, Jan Mioduszewski, Marta Paciejewska, Iza Rogucka, Zo (Zofia Cielątkowska). Koła Magnetyczne nie jest kronikarską ekspozycją na temat surrealizmu, ale zachęta do podjęcia wolnej, plastycznej z nim gry. Zróżnicowanie stylistyczne kierunku zostało odtworzone dzięki artystom, reprezentującym rozmaite dyscypliny: malarstwo, kolaż, fotografię, video oraz performance. Prezentowane prace nie tylko korespondują z tradycyjnymi założeniami surrealizmu, ale stanowią ich współczesne rozwinięcie
Żydowski Instytut Historyczny zaprasza na wystawę 'Bracia Hirszenbergowie. W poszukiwaniu ziemi obiecanej'.
Instytut Słowacki i Galeria u anjela w Kežmarku serdecznie zapraszają na wernisaż wystawy malarstwa Petera Pollága 'Dziurawiec zwyczajny'.
Centralna Biblioteka Rolnicza im. Michała Oczapowskiego oraz Fundacja Righteous for the World zapraszają na konferencję i wystawę 'Polska wieś ratująca Żydów'

Strona 1 z 5