Uczyła się tańca nihon buyo u mistrzyni Nishikawa Fukushino ze szkoły Nishikawa-ryu w Tokio. Jak sama mówi: Taniec jest dla niej polem, w którym spotykają się jej dwie ojczyzny.
Hana Umeda: Wychowane w tradycji polskiej ciało muszę przekształcać w ciało japońskie, naturalne gesty zamieniać na inne. To dla mnie najbardziej intymny, bo cielesny sposób zderzania się ze sobą Polski i Japonii. Kiedy tańczę, czuję, że moja polska połowa toczy z połową japońską walkę o dominację nad ciałem. Mimo japońskiej formy i tradycyjnej partytury, mój taniec nie jest pozbawiony polskich naleciałości, co być może nadaje mu pewien szczególny charakter.
Hana jest koordynatorką Programu Azjatyckiego Fundacji Inna Przestrzeń i projektu Galerii Tybetańskiej. Współpracuje z wieloma organizacjami w celu krzewienia sztuk japońskich.
Od 2010 roku bierze czynny udział w Wielokulturowym Warszawskim Street Party.
Kontakt:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
https://hanaumeda.wordpress.com/
https://www.facebook.com/SadaHanasaki/about/?ref=page_internal
@SadaHanasaki