Instytut Cervantesa w Warszawie zaprasza na seminarium odbywające się w ramach cyklu wykładów 'Opowieści o muzyce Ameryki Łacińskiej i Karaibów'.
Przyjrzymy się karierom kultowych śpiewaków salsy, zespołom oraz słynnym tancerkom i tancerzom w salsie twardej i romantycznej. Poznamy merengue ludowe, Perico Ripiao, merengue artystyczne i „upolitycznione” z dominikańską historią w tle. „Nikt ci nie zabierze tego co przetańczyłeś”. Muzyka tropikalna to gatunki – hybrydy, które powstały w oparciu o fuzję wielu rytmów afrolatynoamerykańskich. Taneczne sale Hawany lat 30-tych były kolebką mambo, zanim wraz z innymi rytmami muzyka i taniec powędrowały do USA i powojennej Europy. Jaki był „Kubański Harlem” i karaibska diaspora w USA, które przyniosły sukces muzyki latynoamerykańskiej w USA, Europie, Azji?
Paulina Bojarska – iberystka, tłumaczka, lektorka. Interesuje się etnohistorią muzyki hiszpańskiej i latynoamerykańskiej, współczesnym folklorem i kulturą masową. Pisze doktorat na temat 'Pieśni wyjścia i powrotu', stylów flamenco powstałych pod wpływem folkloru latynoamerykańskiego, w Instytucie Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich UW. Pracuje w Centrum Studiów Latynoamerykańskich (CESLA) Uniwersytetu Warszawskiego.
Pozostałe seminaria cyklu:
13.10. Murga, candombe – muzyka karnawałowa w hiszpańskojęzycznych krajach Ameryki Łacińskiej
20.10. Cumbia, bullerengue, socavón – muzyka Panamy i innych krajów Ameryki Środkowej i Karaibów
27.10. Calypso, soca, reggae (po hiszpańsku), reggaeton
10.11. Tango argentyńskie i urugwajskie
Tylko w języku polskim.
Cena za sesję: 30 PLN; cena za udział w całym kursie: 100 PLN;
(zniżka dla kursantów Instytutu Cervantesa: 25%)
Informacja i zapisy tel.: 22 501 39 00, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instytut Cervantesa w Warszawie,
ul. Nowogrodzka 22