Publiczność będzie miała okazję zapoznać się z filmami artystki, które nie są pokazywane na wystawie: „Domestic Tourism II”(2005) oraz „2026” (2010).
W Domestic Tourism II (62 min.) Maha Maamoun wykorzystuje archiwalne fragmenty egipskich filmów, w których piramidy pojawiają się jako tło w kadrze. Zrywając z „bezczasową” perspektywą turystycznych pocztówek, pokazuje ona, jak te ikoniczne budowle historyczne, stają się częścią dynamicznej narracji o mieście, w której krzyżują się zarówno wątki polityczne, społeczne, jak i doświadczenia osobiste.
Praca wideo 2026” (9 min.), oparta na powieści egipskiego pisarza Mahmouda Uthmana („The Revolution of 2053”) i nawiązująca do słynnej sceny z filmu „Filar” Chrisa Markera, ukazuje wizję przyszłości okolic piramid, a tym samym całego Egiptu. Wizję, która choć stara się wybiegać w przyszłość, pozostaje uwięziona we współczesnych wyobrażeniach.
Po projekcjach odbędzie się dyskusja z udziałem artystki, którą poprowadzi kurator wystawy Tarek Abou El Fetouh. Muzeum Sztuki Nowoczesnej
ul. E. PLater 51