W ten kontekst bardzo dobrze wpisuje się koncert zatytułowany „Chór niemuzyków” w międzynarodowym składzie, z udziałem m.in. Lama Samten Yeshe Rinpoché (Tybet / Francja), reprezentującego tybetańską tradycję bön – śpiew i instrumenty rytualne (bęben nga, talerze rolm i tensha, bęben damaru, dzwonek silnye, muszla dungkar, trąbka koyo).
Podczas tego koncertu wykonanie zostany utwór Yuval Avital REKA (zamówienie Warszawskiej Jesieni, koprodukcja z festiwalem MITO SettembreMusica).
Podczas tego koncertu wykonanie zostany utwór Yuval Avital REKA (zamówienie Warszawskiej Jesieni, koprodukcja z festiwalem MITO SettembreMusica).
Lama Samten Yeshe Rinpoché, przedstawiciel najstarszej tradycji buddyzmu tybetańskiego bön, zdecydował się na udział w REKA ze względu na etyczne i duchowe przesłanie utworu. W kompozycji bardzo istotna jest też warstwa wokalna realizowana przez stuosobowy chór niemuzyków.
CHÓR NIEMUZYKÓW
Omar Bandinu, (Sardynia) canto bassu, śpiew gardłowy tradycji tenores
Enkhjargal Dandarvaanchig, (Mongolia / Niemcy) gardłowy i alikwotowy śpiew mongolskiej tradycji nomadycznej, morin khuur (mongolska fidel)
Sofia Kaikov, (Tadżykistan / Izrael) żydowska tradycja z Buchary, śpiew epicki mugam, bęben obręczowy i talerz
Yusuf Joe Legwabe, (Południowa Afryka / Wielka Brytania) tradycja zuluska, śpiew gardłowy i język mlasków, djembe (afrykański bęben kielichowy)
Sainkho Namtchylak, (Syberia / Austria) tradycja z Tuwy, śpiew harmoniczny i gardłowy
Simone Beneventi, perkusja
Lorenzo Colombo, perkusja
Yuval Avital, dyrygent solistów
Dario Garegnani, dyrygent
Antoni Beksiak, przygotowanie chóru
Yuval Avital REKA ** (massive sonic work nr 4 na sześciu śpiewaków tradycyjnych, dwie perkusje oraz kilkaset głosów) (zamówienie Warszawskiej Jesieni, koprodukcja z festiwalem MITO SettembreMusica)
Centrum Kultury Koneser
ul. Ząbkowska 27/31
www.warszawskajesien.art.pl