Jest to projekt teatralny poświęcony twórczości najważniejszych dramatopisarzy Austrii i Niemiec XX i XXI wieku. Motywem przewodnim cyklu sześciu comiesięcznych spotkań zaplanowanych na pierwsze półrocze b.r. jest pytanie o miejsce tych autorów we współczesnym teatrze oraz próba analizy ich odbioru dziś, w kontekście ostatnich inscenizacji ich tekstów. Każde spotkanie składa się z dwóch części: czytania wybranego dramatu bądź fragmentów różnych tekstów oraz dyskusji z zaproszonymi znawcami tematu.
Dyskusja: udział biorą Piotr Cieślak, inscenizator m.in. Baala oraz Wesele u drobnomieszczan, oraz Mateusz Borowski, adiunkt w Katedrze Performatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego
Prowadzenie: Tomasz Szczepanek.
Bertolt Brecht (1898-1956), rewolucjonista w życiu i teatrze. Trzęsienie ziemi w świecie kultury, jakie wywołał autor Kariery Arturo Ui swoją intensywną działalnością artystyczno-polityczną, trudno porównać z innym zjawiskiem naszych czasów. Wiele z Brechtowskich pojęć na stałe weszło do teatralnego abecadła, songi z Opery za trzy grosze stanowią kanon współczesnej piosenki kabaretowej, Matka Courage to już klasyka. Zasługi ojca dramatu epickiego można byłoby wymieniać jeszcze długo...
My zadajemy inne pytanie: co nam dzisiaj zostało z rewolucji Brechta? Czy warto do niego wracać? A jeśli tak, to dlaczego?
Organizacja: Goethe-Institut, Austriackie Forum Kultury, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera, Agencja Dramatu i Teatru ADIT.
wstęp wolny
wstęp wolny
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera
ul. Jana Zamoyskiego 20
dodatkowe informacje Dorota Swinarska
tel. + 48 22 505 90 51