To druga odsłonę projektów fotograficznych Marty Kotlarskiej oraz Urszuli Kahul podejmujących tematykę narracji otwartej i foto-dialogu. Oba projekty miały premierę podczas zeszłorocznego festiwalu re:wizje 6.
Marta Kotlarska przedstawia narracyjny foto-dziennik z podróży do Zanskaru w północnych Indiach. 
Projekt Urszuli Kahul 'Salaam Alaikum, Kargil!' był realizowany w małym miasteczku Kargil blisko granicy z Pakistanem. 
 
Marta Kotlarska współpracuje w tym projekcie z Anilem, nie będącym ani artystą, ani fotografem mężczyzną mieszkającym w indyjskich Himalajach. Zdjęcia - subiektywne portrety Anila, zostały wykonane przez Martę. Do dialogu przy tworzeniu podpisów zaproszony został jednak tytułowy bohater cyklu. To jego narracja w połączeniu z opowieścią artystki sprawia, że widz skonfrontowany zostaje z foto-opowieścią, w której zderzają się subiektywne punkty widzenia, odmienne konteksty kulturowe, gdzie zacierają się granice między prawdą a twórczym przekształcaniem doświadczeń.

Projekt Urszuli Kahul „Salaam Alaikum, Kargil!” dzieje się w miejscu które stało się bardziej znane światu w późnych latach dziewięćdziesiątych, kiedy stanęło w centrum konfliktu zbrojnego między Indiami a Pakistanem. Obecnie jest to raczej spokojne miejsce, chociaż postrzegane jako niebezpieczne oraz podatne na konflikty. By poznać bliżej tamtejsze realia, autorka do odkrywania i opowiadania o Kargilu, zaprosiła dzieci z miejscowej szkoły, by przy pomocy fotografii zdokumentowały życie rodzinne mieszkańców Kargila, jak i najważniejsze miejsce dla tamtejszej społeczności, czyli bazar.

Marta Kotlarska
powróciła do fotografii dokumentalnej po prawie 10-letniej przerwie. Artystka ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Central Saint Martins College of Arts and Design w Londynie. Przez wiele lat pracowała jako fotoreporter, zajmując się tematami dotyczącymi tożsamości narodowej oraz przemian społecznych na terenie Polski, Ukrainy, Rosji oraz tureckiego Kurdystanu.

Urszula Kahul jest antropologiem kulturowym i socjologiem, miłośniczką fotografii dokumentalnej. Urodzona w Polsce lat osiemdziesiątych, przez wiele lat zajmowała się organizacją imprez kulturalnych, promocją kina niezależnego oraz wiedzy na temat praw człowieka. Ostatnie trzy lata zgłębiała wiedzę na temat globalnego rozwoju w Azji, Ameryce Południowej, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie.

Wystawa wyprodukowana została dzięki wsparciu w ramach projektu „Pracownia Koszykowa” realizowanego przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna, współfinansowanego przez
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz m.st. Warszawa.

Galeria 2b +r
budynek Przyorle 
 
ul. Bukowińska 22a
lobby, galeria czynna całą dobę, 7 dni w tygodniu