„The Fall of Communism as Seen in Gay Pornography” (Upadek komunizmu oczami gejowskiej pornografii, 1998) naświetla problem strategii amerykańskich wytwórni filmów pornograficznych, które we wczesnych latach 90. eksploatowały mężczyzn, często bezrobotnych, z Europy Środkowo-Wschodniej.
Z kolei ceniona praca wideo „Film Montages (for Peter Roehr)” zapętla kadry, łącząc fragmenty gejowskiej pornografii z kompozycją muzyczną, równocześnie surową i deliryczną „v.o.” („version originale”, 2006) stając się kompilacją, między innymi fragmentów klasycznych produkcji z gejowskimi filmami pornograficznymi. Autor składa hołd zarówno minionej erze gejowskiego życia, wielkiemu artyście lat 60., jak i zjawisku kinomanii.
W „More British Sounds” obrazy z „The British Are Coming” (1986) zderzone zostają z dialogami z „See You at Mao” (1969), znanym również jako „British Sounds”, wyprodukowanym przez kolektyw Dziga Vertov Groupe pod kierownictwem Jeana-Luca Godarda. „Robotnicy zaczęli oczekiwać zbyt wiele” mówi narrator, a młody półnagi Anglik poleruje buty umundurowanego strażnika królewskiego. Ścieżka dźwiękowa składa się czterokrotnie wykorzystanego i zapętlonego przemówienia z filmu „British Sounds”. Pełne jadu słowa reakcjonistów musiały wydawać się przerażające i absurdalne w późnych latach 60., niemniej zostały zaadaptowane przez amerykańską politykę początku XXI wieku. „Is It Really So Strange?” (2004) to film dokumentalny o grupie The Smiths i Morrissey’u, ukazujący związki między wychowaną w Manchesterze irlandzką klasą pracującą a synami i córkami latynoskich imigrantów w Los Angeles. Te pozornie różne grupy to zagorzali wielbiciele zespołu.
Jego prace pokazywano na 53. Biennale w Wenecji, w londyńskim Tate Modern, paryskim Cinématheque Française oraz Luwrze, amsterdamskim Stedelijk, rotterdamskim Witte de With Center for Contemporary Art, nowojorskim Whitney Museum of American Art oraz Museum of Modern Art.
[ Szczegółowy repertuar projekcji ]
KINO.LAB
CSW Zamek Ujazdowski
ul. Jazdów 2
www.kinolab.art.pl