W zestawie znajdują się filmy wykonane różnymi technikami:
- Plastelina:
NO TITTLE, reż. Ariel Belinco, 2004, 1’52’’
NABI-HELLO CLASS A, reż. Yoni Braskin, Noam Abta, Yuval Markovitch, Noa Holtzer, 2002, 1’26’’
NICOLAS, reż. Rivka Press, 2005, 1’15’’
TOM, reż. Itay Frumin, 2004, 0’7’’
WHITE, reż. Dvir Bravda, 2004, 1’22’’
LILY QUEEN, reż. Ofir Sason, 2005, 2’52’’
- Prosta animacja drutem:
2 SKELETONS AND A CHAIR, reż. Asaf Avidan, Tzahi Reznik, 2002, 1’22’
LAST, reż. Adva Bahrav, Michal Fish, 2002, 1’13’’
STOPMOTION, reż. Jonathan Katzman, Alon Boroda, 2004, 0’55’’
- Techniki mieszane:
BULLYME, reż. Sara Scebat, Nivi Alroy, 2002, 1’17’’
FUGA, reż. Or Moran, 2005, 4’18’’
ITURIM, reż. Itay Frumin, 2005, 1’17’’
- Piasek:
NO TITLE, reż. Ofir Sason, 2005, 1’26’’
AVINU MALKENU, reż. Uri Kranot, 2001, 2’53’’
RUACH YAM, reż. Ora Shwartz, 2005, 1’11’’
- Wycinanki:
ARKANA, reż. Ricardo Werdesheim, Ariel Belinco, 2004, 58’
FULL METAL JACKASS, reż. Tzahi Reznik, Asaf Avidan, 2002, 55’
DOWNSIDE-UP, reż. Ron Nadel, Ronen Dzurat, 2004, 1’49’
LAHALOM LIRKOM LIFROM, reż. Osi Wald, Itay Frumin, 2004, 55’
ARKANOID, reż. Uri Alonim, Paz Drimer, Moshe Servatka, 2004, 1’12’
NO TITLE, reż. Gali Adelbaum, 2003, 44’
NAD-NED, reż. Alon Boroda, Lihi Asher, 2004, 55’
- Klasyczna:
KARTIS BIKUR, reż. Ariel Belinco, 2004, 43’
WATER IS LIFE, reż. Alon Boroda, 2004, 46’
DUCKS, reż. Uri Kranot, 2001, 3’59’
LIFE INSURANCE, reż. Roy Idan, 2005, 6’23’
MAN’S BEST FRIENDS, reż. Guy Witzman, 2005, 5’40’
SAMURAI HOME VIDEO, reż. Alon Boroda, 2004, 29’
A DREAM IN TWO CHAPTERS, reż. Michael Faust, 2004, 1’57’
CLARA, reż. Shoshi Deutch, 2005, 2’11’
SHOSHKE’S SHOW, reż. Yaara Gotlieb, 2004, 4’27’
STRANGER, reż. Alon Boroda, 2004, 2’
- Flash:
EIN BICHLAL YEUSH BAOLAM, reż. Osi Wald, 2005, 1’45’’
I LIKE CHINESE, reż. Osi Wald, 2005, 57’’
WORDS, reż. Shani Chen Gurevitch, 2004, 2’23’’
THE HEART, reż. Asaf Avidan, 2003, 3’17’’
PROPORTIONS, reż. Shira Korach, Avrik Berman, 2004, 2’
CAKE, reż. Shani Chen Gurevitch, 2004, 2’41’’
- 3D:
UMB, reż. Liron Damir, 2005, 3’55’’
A BARK INTO DARK, reż. Amit Reisberg, Mois Cohen, 2005, 6’07’’
CRACK IN THE ICE, reż. Damon Levinsky, Ron Nadel, 2005, 2’43’’
SMILE, reż. Noam Abta, Yuval Markovitch, 2005, 6’49’
Akademia Sztuk i Projektowania Bezalel w Jerozolimie (Bezalel Academy of Arts & Design Jerusalem) została założona w 1906 r. przez artystę Borisa Schatza i znana była wtedy jako Szkoła Sztuk i Rzemiosł Bezalel (Bezalel School of Arts and Crafts).
Swoją nazwę otrzymała od Bezalela ben Uri – biblijnego projektanta i nadzorującego budowę arki w czasach Mojżesza. Szkoła znajduje się na górze Scopus w Jerozolimie i kształci rocznie około 1500 studentów. Początkowo Akademia, znana ze swojego charakterystycznego stylu zwanego „szkołą Bezalel” (połączenie tradycji europejskiej, Bliskiego Wschodu, a także stylów perskiego i syryjskiego), produkowała przedmioty sztuki dekoracyjnej w srebrze, skórze, drewnie, mosiądzu i tkaninie.
W kolejnych latach Akademia wyspecjalizowała się również w takich dziedzinach jak projektowanie ceramiki, szkła, narzędzi, biżuterii, nauce sztuk pięknych, rzeźby, fotografii, ale także w projektowaniu przemysłowym, animacji, video art oraz komunikacji wizualnej. Uważana jest za jedną z najbardziej prestiżowych szkół tego typu na świecie.
Akademię Sztuk i Projektowania Bezalel ukończyło wielu wybitnych artystów, projektantów i architektów, takich jak Meir Gur Aryeh, Ze'ev Raban, Boris Schatz, Jacob Eisenberg, Jacob Steinhardt czy Hermann Struck.
Celem nauczycieli animacji jest znalezienie pomostu pomiędzy dzisiejszym rozwojem technologicznym w dziedzinie cyfrowych mediów a odpowiednim poziomem artystycznym i zdolnościami twórczymi animatorów. Akademia kładzie duży nacisk na praktyczne przygotowanie studentów połączone z szeroką bazą intelektualną w dziedzinie sztuk i projektowania, historii, literatury, filozofii, socjologii, studiów kulturowych, ale kładzie również fundamenty, dotyczące myśli naukowej i technologicznej.
Plac Grzybowski 12/16
www.shalom.org.pl