Zabytkowa kamienica, a w niej trzy różne wnętrza i klimaty.Zamknięte w trzech przestrzeniach trzy różne historie: przestrzen odbicia, przestrzen głębi oraz przestrzeń barwy.
PRZESTRZEŃ ODBICIA: klimat śródziemnomorski, dominuje biel, surowe, naturalne materiały, ujarzmione
w harmonię przestrzeni
w harmonię przestrzeni
Grafiki warsztatowe (wyryte obrazy odbite na papierze) w ciepłym wnętrzu jasnej restauracji Na Prowincji
Grzegorz Rożek –– cykl (akwaforta, akwatinta, werniks oraz kolorowe litografie) przedstawiający Ryby. Spokojnie pogodzone z surowym losem pozwalają artyście oddać twardość życia. A rzemieślnicza technika graficzna – jego brud. Gdzieniegdzie zjawiający się kolor jest próbą opisu subtelnego krótkiego żywota ryby – symbolu bezsensu u Artysty.
Samantha Kaminsky –– efekt pracy dyplomowej o roli kobiet w spokojnych „żyjących powoli, w naturalnym tempie” kulturach – grafiki Muso (w malijskim języku Bambara tak określa się kobiety). Grafiki przedstawiają twarze kobiet, które w różnych kulturach stosują odrębne techniki zdobienia ciała. Zabiegi takie (z pozoru subtelne i kobiece) kryją za sobą głębokie rygory tradycji społecznych. Podobnie jak obraz grafiki na delikatnym papierze jest trwałym śladem metalowych narzędzi i kwasów.
PRZESTRZEŃ GŁĘBI: czerń, otchłań, uchwycenie czerni w czerni - czyli odnajdywanie głębi w Mrocznej herbaciarni Same Fusy. W podziemiach Kamienicy Pod Lwami fotografia wciąga nas w świat czerni. Jest przedłużeniem ciemnej groty o niknących źródłach światła.
Kuba Gładykowski i jego zapis podróży po Czechach i Niemczech, wypraw do Łodzi i Jeleniej Góry oraz licznych spacerów po warszawskich zakątkach. Fotografie (negatyw 35 mm) nasycone niepokojem i samotnością pokazują proces przemijania.
Piotr Pigłas,znany jako „Pest”, styka się w swych fotografiach z człowiekiem, zjawiskiem i przedmiotem. Celem prac jest pokazanie myślenia obrazem oraz „projektowania” obrazu. Skupiają się one na wizualnej i estetycznej stronie fotografii.
PRZESTRZEŃ BARWY: barwy smaku owoców i aromatu kawy w kawiarni Same Fusy
Malarstwo olejne Konrada Lesiaka nie jest realistycznym odtworzenie krajobrazu, lecz barw. Możliwość zmiany ich natężenia inspiruje Artystę do zmagań z paletą czerwieni, pomarańczy, żółcieni, zieleni i szarości.
Malarstwo Grzegorza Rożka brutalnie oddaje sceny nie będące obiektem zainteresowania ogółu. Artysta tworzy szukając odpowiednich barw i faktur, ale żywy obraz zdaje się kontrastować z martwym wnętrzem – podobnie jak w życiu, gdzie barwna maska pozwala nam o nim zapomnieć.
Ceramika Samanthy Kamińskiej tworzona w starej technice raku, dzięki której nieprzewidywalne jest uzyskanie konkretnego koloru, zainspirowane formą i pięknem kobiecego ciała.
PRZESTRZEŃ ODBICIA
Restauracja Na Prowincji, ul. Nowomiejska 10, parter
PRZESTRZEŃ GŁĘBI
Herbaciarnia Same Fusy, ul. Nowomiejska 10, podziemia
PRZESTRZEŃ BARWY
Kawiarnia Same Fusy, ul. Nowomiejska 10, I piętro
Restauracja Na Prowincji, ul. Nowomiejska 10, parter
PRZESTRZEŃ GŁĘBI
Herbaciarnia Same Fusy, ul. Nowomiejska 10, podziemia
PRZESTRZEŃ BARWY
Kawiarnia Same Fusy, ul. Nowomiejska 10, I piętro