Bohaterkami są: prostytutka, która chce zmienić swoje życie, młoda mężatka, której z mężem nic nie łączy, bezdzietna gospodyni domowa, bardzo pragnąca dziecka i stara panna należącej do klasy średniej, która musi stawić czoło swej samotności.
W każdym z epizodów, bohaterka podporządkowuje się obowiązującym normom społecznym, które musi respektować z racji na swą płeć. Choć w matrylinearnej Kerali pozycja kobiet jest silna, paradoksalnie, panujące tam normy oferują kobietom niemal w równiej mierze wolność, jak i zniewolenie.
Chociaż filmy Adoora Gopalakrishnana zawsze głęboko zakorzenione są w jego rodzimej Kerali, odnoszą się do uniwersalnych prawd. I żaden z dotychczasowych filmów nie czyni tego bardziej niż 4 KOBIETY
'Adoor Gopalakrishnan to jeden z najbardziej cenionych reżyserów w Indiach, który w największym stopniu kontynuuje filmowe dziedzictwo Satyajita Raya. Wpływ Raya jest widoczny w jego subtelnych, pełnych humanizmu i starannie komponowanych obrazach. Wszystkie osadzone są w Kerali, prowincji południowych Indii, gdzie Adoor dorastał. Wyrobił swój własny styl, z jednej strony zakorzeniony w tradycji, z drugiej - skierowany na problemy polityczne, religijne, odpowiedzialności osobistej o uniwersalnym wymiarze'.
[New York Times]
'W matrylinearnej Kerali kobiety zajmowały zaszczytne miejsce zarówno w rodzinie, jak i w społeczeństwie. W pewnych sprawach były niezależne, lecz w innych - związane konwenansami. Chociaż historie te dzieją się w latach 40. i 60. w wielu aspektach są aktualne'.
[Adoor Gopalakrishnan]
Dystrybutorem filmu w Polsce jest Agencja Promocji Mañana.
Kontakt:
tel./fax:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Mañana
ul. Chełmska 21 bud.8
00-724 Warszawa
www.manana.pl