Teatr Dramatyczny zaprasza obcokrajowców mieszkających w Warszawie oraz turystów na Letni Przegląd Teatru Dramatycznego, podczas którego będzie można zobaczyć 15 tytułów z angielskimi napisami. W repertuarze między innymi musical 'Cabaret' o dekadencji przedwojennego Berlina, adaptacja światowego bestsellera 'Dziwny przypadek psa nocną porą', polityczny thriller Szekspira 'Miarka za markę' i komedia Levina 'Wzrusz moje serce'. Każdy znajdzie coś dla siebie.


Teatr co miesiąc gra cztery spektakle z angielskimi napisami, jednak w wakacje do Warszawy przyjeżdża znacznie więcej gości z zagranicy, więcej czasu mają też mieszkający tu cudzoziemcy. W lipcu co drugi spektakl Letniego Przeglądu Teatru Dramatycznego będzie grany również z myślą o nich.

PROGRAM:

John Logan 'Red' w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej, 1, 2 lipca o godz. 19.30. Scena im. Haliny Mikołajskiej. Nowy Jork. Pracownia malarska. Mark Rothko – legenda amerykańskiego ekspresjonizmu abstrakcyjnego, milioner, niekwestionowany autorytet w dziedzinie sztuki kontra młody, ambitny student aspirujący do tej roli. Mistrz i uczeń. Kolejne rozmowy o sztuce stają się pojedynkiem dwóch pokoleń artystów.

Tadeusz Słobodzianek 'Nasza klasa' w reżyserii Ondreja Spišaka, 5 lipca o godz. 19:00. Scena na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. Niezwykła historia uczniów z jednej klasy. Razem uczą się, bawią, chuliganią, wchodzą w dorosłość. Marzą, żeby zostać lotnikiem, lekarzem, gwiazdą filmową. Dlaczego chłopak, który wyciął serce z papieru i napisał miłosny wiersz, kilka lat później związał koleżance ręce sznurkiem i zagroził, że zastrzeli, jeśli będzie próbowała uciekać? Co się wydarzyło, że narodowość, religia i ideologia okazały się ważniejsze niż przyjaźń? Opowieść o dwudziestowiecznej Polsce inspirowana prawdziwymi zdarzeniami.

Terry Johnson 'Absolwent' w reżyserii Jakuba Krofty, 8, 9 lipca o godz. 19:00. Scena im. Gustawa Holoubka. Ameryka. Burzliwe lata 60., w tle rewolucja seksualna, Beatlesi i zapach marihuany. Ben kończy prestiżową uczelnię i zupełnie nie wie, co zrobić ze swoim życiem. Bunt przeciwko rodzicom, zauroczenie dojrzałą kobietą i inicjacja seksualna – oto jego pomysły na dorosłego siebie. Podnosi się i upada, boi się i jest odważny, zakochuje się i załamuje jednocześnie. Czy uda mu się żyć na własny rachunek?

Simon Stephens 'Dziwny przypadek psa nocną porą' w reżyserii Jakuba Krofty, 9, 10 lipca o godz. 19:00. Scena na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. Poznajcie Christophera jest matematycznym geniuszem i wie prawie wszystko o astronomii. Nie lubi tłumów, boi się obcych, nie odczytuje uczuć ani metafor. Właśnie został oskarżony o zabicie psa sąsiadki i postanowił sam znaleźć winnego. W trakcie śledztwa, odkrywa niewygodne tajemnice rodzinne i choć nigdy wcześniej nie opuścił samodzielnie własnej ulicy, wyrusza w ekscytującą wyprawę do Londynu. Opowieść o miłości, marzeniach i przełamywaniu własnych ograniczeń. Świat widzimy oczami młodego outsidera, który szczegółowo zapisuje każdy dzień.

Tadeusz Słobodzianek 'Młody Stalin' w reżyserii Ondreja Spišaka, 15, 16 lipca o godzinie 19:00. Scena im. Gustawa Holoubka. Gangsterska opowieść w rytmie lezginki. Młody rewolucjonista, poeta i niedoszły ksiądz w walce o sprawiedliwość sięga po brutalne metody. Wybuchy bomb, brawurowe ucieczki, podróże z fałszywym paszportem znaczą jego drogę. Sztuka inspirowana wydarzeniami z życia młodego Stalina, rozgrywa się w ciągu roku w Gruzji, Wiedniu, Krakowie i Londynie, kiedy stara Europa się już skończyła, a nowa jeszcze nie zaczęła.

Hanoch Levin 'Wzrusz moje serce' w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej, 15, 16 lipca o godzinie 19:00, Scena na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. Ona – kłamliwa i bezwstydna. On – naiwny i namolny. I jeszcze bezradny przyjaciel. W rolach epizodycznych: francuski pedikiurzysta, hiszpański akompaniator, jugosłowiański marynarz i wielu innych interesujących mężczyzn. Oto romans, który potrafi wypełnić życie.

Alan Bennett 'Kobiety bez znaczenia' w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza, 16, 17 lipca o godzinie 19.30. Scena im. Haliny Mikołajskiej. Jedna idzie przez życie bez szmeru, druga wymusza uwagę. Dwie kobiety, bohaterki równoległych monodramów Alana Bennetta, są do siebie skrajnie niepodobne: szara mysz biurowa, zawsze akceptująca swój żywot bez zdarzeń, oraz bezwzględna tropicielka niedoskonałości i niegodziwości wszystkich wokół.

Tadeusz Słobodzianek 'Merlin. Inna historia' w reżyserii Ondreja Spišaka, 17 lipca o godzinie 19:00. Scena Przodownik. 'Merlin' opowiada historię pełną przygód. Rycerze 'na świecie najlepsi', by stworzyć w Brytanii królestwo idealne, szukają Świętego Graala, walczą ze smokami, uwalniają dziewice 'bezbronne i nagie', toczą krwawe pojedynki. Spektakl jest alternatywną wersja legendy o Merlinie i rycerzach Okrągłego Stołu, a równocześnie opowieścią o ludziach, którzy chcą zbudować świat idealny, lecz na przeszkodzie stają namiętności i słabości charakteru.

Martin Sherman 'Bent' w reżyserii Natalie Ringler, 21, 22 lipca o godzinie 19:00. Scena Przodownik. Berlin lat trzydziestych. Dancingi, kabarety i kluby dla gejów mają się świetnie. Do władzy dochodzą faszyści, ale nikt jeszcze nie wie, co to oznacza. Nie interesuje to głównego bohatera sztuki Martina Shermana. Max żyje z dnia na dzień w wynajmowanych mieszkaniach, między pijaństwem, przygodnym seksem a kombinowaniem pieniędzy. Wydarzenia pewnej nocy wywrócą jego świat do góry nogami.

William Szekspir 'Kupiec wenecki' w reżyserii Aldony Figury, 23 lipca o godzinie 19:00 oraz  24 lipca o godzinie 18:00 Scena im. Gustawa Holoubka. Pożyczka pod zastaw kawałka własnego ciała? Na takie ryzyko podyktowane przez żydowskiego bankiera Shylocka godzi się wenecki kupiec Antonio. Chce bowiem finansowo pomóc swojemu przyjacielowi Bassanio ubiegającemu się o rękę bogatej Porcji, a tylko Żyd może pożyczyć potrzebną sumę. Jednak kupiec musi w ciągu trzech miesięcy zwrócić dług, bo inaczej Shylock będzie mógł egzekwować spłatę kredytu.

Tadeusz Słobodzianek 'Niedźwiedź Wojtek' w reżyserii Ondreja Spišaka, 23, 24 lipca o godzinie 19:00 na Scenie na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. Legendarny niedźwiedź Wojtek we współczesnej interpretacji Tadeusza Słobodzianka. Perypetie młodych żołnierzy różnych narodowości i wyznań widziane oczami zwierzęcia. Wojtek towarzyszy bohaterom na szlaku bojowym z Iranu do Włoch, walczy pod Monte Cassino i trafia z nimi do obozu dla uchodźców.

Andriej Płatonow 'Rosyjski kontrakt' w reżyserii Krzysztofa Rekowskiego, 23, 24 lipca o godzinie 19:00. Scena Przodownik. Oparta na faktach historia angielskiego inżyniera, któremu Car Piotr Wielki proponuje nadzór nad gigantyczną budową. Kontrakt daje szansę na zdobycie fortuny, ale ceną jest zerwanie z dotychczasowym życiem i kilkuletnia rozłąka z narzeczoną. Perry wyjeżdża do Rosji, nie zdaje sobie jednak sprawy, że pojmowanie rzeczywistości jest tam zupełnie inne niż w Anglii.

William Szekspir 'Miarka za miarkę' w reżyserii Oskarasa Koršunovasa, 26, 27 lipca o godzinie 19:00. Scena im. Gustawa Holoubka. Źle się dzieje w Wiedniu, moralny upadek i korupcja paraliżują kraj. Książę Wincencjo przekazuje władzę w ręce namiestnika. Angelo, by uzdrowić państwo, kręci na mieszkańców bicz z paragrafów – więzienia szybko zapełniają się skazanymi. Jednym z nich jest Claudio, oczekujący wyroku śmierci za spłodzenie nieślubnego dziecka. Wincencjo powraca w przebraniu mnicha i obserwuje rozwój sytuacji.

Michał Walczak 'Biedny Ja Suka i Jej Nowy Koleś' w reżyserii Piotra Jędrzejasa, 28, 29 lipca o godzinie 19:00. Scena Przodownik. Czym różni się nowoczesna miłość od miłości? Datą przydatności do spożycia. Suka spotyka Biednego Ja na basenie, zamieszkują razem. To wielkie uczucie, ale pojawia się Jej Nowy Koleś. Wszyscy uciekają przed samotnością, jednak w związkach skupiają się tylko na sobie.Michał Walczak – serwując widzom nieustanne zwroty akcji, miks dramatu, komedii obyczajowej i teatru absurdu – przygląda się znaczeniu słów 'miłość' i 'przyjaźń'.

J. Masteroff, J. Kander, F. Ebb 'Cabaret' w reż. Eweliny PIetrowiak, 29, 30 lipca o godzinie 19:00. Scena im. Gustawa Holoubka. Meine Damen und Herren, Ladies and Gentlemen! Witajcie w Kabarecie Kit Kat, witajcie w przedwojennym Berlinie, mieście, które potrafi bawić się jak żadne inne! Jesteśmy świadkami romansu piosenkarki kabaretowej i amerykańskiego pisarza. Żyjemy szalonym światem kabaretu, ale czujemy też rosnącą atmosferę zagrożenia za jego drzwiami. Berlin przypomina Titanic - orkiestra gra w najlepsze, ludzie wirują w tańcu, a statek za chwilę zderzy się z góra lodową.

Bilety:
bilety.teatrdramatyczny.pl

Kontakt:
22 656 68 44
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1

Więcej informacji: teatrdramatyczny.pl