-

Peralta
Autor: Konrad Ziędalski
Tancerka wykonująca tradycyjne tańce indonezyjskie oraz współpracująca z Warsaw Gamelan Group od 2005 roku, kiedy to wystąpiła razem z zespołem w kilkunastu przedstawieniach w Polsce, stając się muzykiem oraz pierwszą tancerką Gamelanu.
Z pochodzenia Meksykanka, zafascynowana kulturą i tradycją Indonezji, jako tancerka i muzyk, brała udział w kilku wydarzeniach organizowanych przez Ambasadę Indonezyjską w Meksyku. Będąc członkinią Majapahit Group oraz Embassy Ballet pojawiła się w przedstawieniach takich jak Teatr Tańca (Teatro de la Danza) z indonezyjską grupą Sangar Malai, w Narodowym Centrum Sztuki (El Centro Nacional de las Artes) występowała obok słynnego tancerza i muzyka Nyoman Wentren w Sigueiros Forum, warsztatach Coyoacan oraz w Teatrze Federico Garcia Lorca w Hawanie na Kubie, w październiku 2006 w Maison du Mexique w Paryżu oraz trzy lata z rzędu brała udział w Międzynarodowym Dniu Tańca (International Day of the Dance).
W 2004 roku, korzystając z programu stypendialnego Dharmasiswa, miała możliwość studiować tradycyjne jawajskie tańce oraz muzykę gamelanową w STSI Surakarta (Solo). Podczas 2-letniego pobytu w Indonezji brała udział w teatrze przy STSI oraz uczestniczyła w wydarzeniach towarzyskich i akademickich centralnej Jawy.

Taniec indonezyjski jest jedną z najważnieszych sztuk w południowo-wschodniej Azji. Stanowi ekspresyjną manifestację jedności symbolu, ruchu, przestrzeni i czasu. Swą egzotykę zawdzięcza dzięki rozmaitym wpływom sztuk indyjskiej, arabskiej czy malajskiej.

Tańce z wysp Sumatry, Jawy czy Bali są istotnymi elementami życia społecznego - nieodłącznie związane ze zwyczajami, rytuałami, religią i mistycyzmem każdego ich regionu. Zróżnicowany sposób myślenia, odczuwania i rozumienia świata w widoczny sposób ujawnia się głównie w tańcu.

Tańce indonezyjskie traktowane są jako narzędzie pomocne w rozwoju cech osobistych. Jedną z wielu korzyści poznawania piękna tańca indonezyjskiego jest poruszanie się z gracją w zyciu codziennym i uszlachetnianie życiowych postaw. W procesie nauki podążania za rytmem rozwija się gracja, wewnętrzna kontrola oraz koordynacja, która pomaga osiągnąć psychiczną harmonię i dostosować się do życiowych sytuacji.


 

www.gamelan.art.pl

 

 

Indonesian Nite w Salsa Libre (4 kwiecień 2007)

Indonesian Nite w Salsa Libre (4 kwiecień 2007)

Indonesian Nite w Salsa Libre (4 kwiecień 2007)



Źródło informacji: www.gamelan.art.pl
  • Kultura :
  • Indonezyjska
  • Typ miejsca :
  • Nauka tańca, języka
Zgłoś aktualizację tego artykułu - zaloguj się
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.