taniec

To grupa tańczący taniec hula od 2010r. Ich celem jest pokazanie autentycznego, odległego od nas o tysiące kilometrów, pełnego energii i mocy tańca, śpiewu i gry na hawajskich oryginalnych instrumentach.
Silnie umocowany głową w gwiazdach, stopami oparty na barkach duchowych ojców stylu. Sercem i szyszynką podłączony do ska-rewolucyjnej pompy tłoczącej wody świętej ska-rzeki. Niestrudzenie i bezwzględnie realizuje ideę romantycznej ska-drogi głowy i serca. Najświętszy i Jedyny Cud Wladca Ska Świata Jego Wysokość SKADYKTATOR gra ska, jazz, rocksteady, reggae, zaskakuje żywiołową improwizacją i spontanicznością koncertu. W ska-wydarzeniach Skadyktatora biorą udział najbardziej niesamowici muzycy, z najszerzej otwartym 3okiem!
Oye! to jedyna w Warszawie szkoła tańca specjalizujaca się w salsie kubańskiej, która powstała z pasji i zaangażowania nie tylko założycieli, ale również ich kursantów i przyjaciół. To nie tylko sala treningowa, ale również miejsce spotkań ludzi dzielących wspólne pasje, chcących poznać uroki gorącej wyspy Kuby.  
Anne-Marie Cunningham Dance Academy jest jedną z największych szkół tańca irlandzkiego w Europie, związaną z najstarszą i największą organizacją zrzeszającą tancerzy irlandzkich – Komisją Tańca Irlandzkiego (An Coimisiun Le Rinci Gaelacha). Szkoła działa w Austrii, Niemczech, Czechach, Rumunii i Polsce, kształcąc tancerzy na wszystkich poziomach zaawansowania, w tym mistrzów Europy tańczących na poziomie światowym. Co roku szkoła Anne-Marie Cunningham Dance Academy organizuje letni obóz taneczny w Salzburgu gdzie tancerze mają możliwość współpracy z instruktorami również z innych szkół.
Siostry BUI to artystyczny duet, w skład którego wchodzą wszechstronnie utalentowane - Julia Bui - Ngoc i Mai Bui - Ngoc.
Grupa Tańca Izraelskiego Snunit (hebr. jaskółka) powstała w 1995 roku w Warszawie skupiając grono osób zafascynowanych i pragnących cieszyć się tym niezwykłym tańcem izraelskim także w Polsce.  
Centrum Kultur Świata powstało, aby promować tradycyjne kultury świata, wiedzę o nich oraz sztukę nimi inspirowaną. Jednym z założycieli jest Kuba Pogorzelski, perkusita oraz twórca pierwszej szkoły gry na bębnach 'Strefa Rytmu'.
Urodził się w Sierra Leone. Był członkiem narodowego baletu Sierra Leone, z którym podróżował po całym świecie. Jest akrobatą, tancerzem, ale również chodzi na szczudłach i opala się ogniem!
Japonski artysta mim. Studiował pantomimę u japońskiego artysty mima JIDAI, jedynego w Japonii dzialającego z duchem szkoły pantomimy Stefana Niedziałkowskiego.
Tancerz butoh i choreograf. "Taniec mówi nam czym jest Życie – my jesteśmy Życiem samym. Taniec jest zawsze obecny tu, tam, wszędzie. Pragnę być tańcem - w jednej chwili niezliczone rezonansy rozbrzmiewają echem i rozbłyskują razem w czasoprzestrzeni – stają się tańcem tu i teraz, tańcem istnień spotykających się w harmonii."
Japońskie słowo Marebito oznacza gościa i przybysza z odległych stron, który niósł z sobą błogosławieństwo, pieśni i opowieści - zalążek teatru. Ta postać pierwotnego, wędrownego aktora dopełniała się z podejmującym ją gospodarzem (aruji). A więc gość i gospodarz. Przybysz i domownik. Mistrz i uczeń.     Fundacja wyrosła z poszukiwań teatralnych na granicy kultur tradycyjnych i współczesnych technik performatywnych. Bezpośrednim impulsem do nadania Fundacji ram formalnych była chęć zorganizowania w Polsce warsztatów z mistrzem teatru nō, Akirą Matsuim w 2005r. Od tego czasu działalność Fundacji stopniowo się rozwija. Powstają kolejne spektakle, zyskujemy partnerów.
Urodziła się w 1979 roku w Buenos Aires, gdzie ukończyła szkołę Escuela Municipal de Arte Dramático. Studiowała scenografię i projektowanie kostiumów w Escuela Municipal de Arte Dramático oraz w Escuela Saulo Benavente w Buenos Aires. Jednocześnie odbyła studia z zakresu teatru muzycznego w studiu Julio Bocca, a następnie podjęłą naukę tańca i teatru ruchu pod okiem takich nauczycieli, jak Olga Marassi i Alfredo Gurquel w Buenos Aires oraz Nina Dipla (Pina Bausch) w Paryżu. Brała udział w seminariach tańca jazzowego, tańca współczesnego, tańca butoh i biomechaniki w Sewilli, Londynie i Buenos Aires.
ECHAS tworzą pasjonaci wszystkiego, co celtyckie. Spotykają się na koncertach, rozmawiają o płytach, książkach i filmach w jakiś sposób związanych z interesującymi ich krajami i krainami. Część z nich zwiedziła swoje ulubione miejsca, część dopiero się do nich wybiera.
Tancerz, choreograf i pedagog urodzony w Paryżu. Należał do pierwszej fali ruchu hip-hopowego zwanego wówczas funky, street jazz, soul jazz. Równocześnie tańczył i studiował latin-jazz, jazz, modern, klasykę i wiele innych technik. Występował na scenach takich teatrów jak: Moulin Rouge, Alcazar czy Paradis Latin Scala do Rio. Przez ponad 20 lat prowadził zajęcia warsztatowe w wielu krajach: Francji, Brazylii, zachodnich Indiach, Japonii, Grecji.
Zespół "Los Payos" został założony w 1995 roku, jako jeden z pierwszych zespołów flamenco w Polsce. Jego twórcami są tancerka Marta Dębska i instrumentalista Artur Muszyński. Stopniowo do zespołu dołączali inni artyści z Polski i świata. Grupa stale się rozwija, doskonali swój warsztat, czego efektem jest wysoki poziom tańca i muzyki prezentowany na międzynarodowych festiwalach sztuki flamenco (Berlin, Freiburg, Dusseldorf czy Jerez de la Frontera).
Tancerz, posiada najwyższą międzynarodową klasę taneczną „S”. Poza licznymi dyplomami i wyróżnieniami z turniejów w Polsce i na świecie, posiada również dyplom ukończenia z wyróżnieniem z Dniepropetrowskiej Szkoły Baletowej.
Strefa Rytmu to szkoła gry na bębnach etnicznych, sklep z najlepszej jakości instrumentami perkusyjnymi, głównie pochodzącymi z Afryki, oraz agencja artystyczna proponująca bębniarską oprawę artystyczną, afro dance & drums show, a także koncerty zespołów etno/world music - Gadająca Tykwa, Wielbłądy.
Uczyła się tańca nihon buyo u mistrzyni Nishikawa Fukushino ze szkoły Nishikawa-ryu w Tokio. Jak sama mówi: Taniec jest dla niej polem, w którym spotykają się jej dwie ojczyzny.
Kilkukrotna mistrzyni Francji w chińskich sztukach walki (kung-fu wu-shu). Ma za sobą parę lat Łódzkiej Szkoły Baletowej. Przez 5 lat związana z teatrem Gardzienice, występowała i prowadziła warsztaty dla grup krajowych i zagranicznych, między innymi w Columbia University (NYC), w Yely University, w Teatrze "LaMaMa" (USA), w Hebel Theatre (Berlin) ,w moskiewskim Centrum im. Meyerholda. (Moskwa), w Barbican Center (Londyn) w Sikyonie (Grecja) w Brukseli. Pracowała również jako choreograf dla teatrów, teledysków oraz filmów pełnometrażowych.
Tańce w kręgu - tańce z różnych stron świata, w dużej mierze tradycyjne lub oparte na motywach tańców tradycyjnych oraz współczesne choreografie. Są wśród nich tańce irlandzkie, greckie, izraelskie, rosyjskie oraz wiele innych.
Szkoła Wachlarzy oferuje autorski program kształcenia w zakresie tańca z wachlarzami bojowymi stworzony przez Julię Bui-Ngoc i Katarzynę Stefanowicz, który obejmuje między innymi elementy kung fu wu shu, tai chi chuan, tańca współczesnego oraz improwizacji, będąc wyrazem połączenia dwóch kultur - Wschodu i Zachodu.
Raynel Fernandez Ballester przywiózł ze swojej ukochanej Kuby niespożytą energię i radość życia, którą przekazuje swoim uczniom na zajęciach z casino (salsa kubańska), rumby, reggaetonu i hip hopu. Raynel urodził się i wychował w dzielnicy Centro Habana Los Sitios, która jest sercem hawańskiej rumby. To właśnie rumba i tańce afrokubańskie stały się jego sposobem na życie.
Pochodzi z Niemiec, gdzie założył własną szkołę tańca. W 1999 roku w Paryżu rozpoczął intensywną naukę tańca pod okiem wielu paryskich nauczycieli. Od 2000 roku uczy salsy w kubańskim stylu casino, ruedy de casino oraz salsy w stylu Los Angeles. Jest też świetnym tancerzem mambo on2. Salsa jest dla niego życiową pasją, obecnie naucza w szkole tańca Salsa Libre.
Yenny Yanet Torres Jimenez urodziła się na Kubie. Od najmłodszych lat jej życie związane było ze sztuką i tańcem.
Zaczynała od baletu. Trenowała disco dance freestyle, a następnie poznawała flamenco u Grażyny Adamczyk we Wrocławiu. Pochodzi z rodziny polsko-tureckiej, stąd nie dziwi, że jednak najbardziej urzeka ją taniec orientalny.

Strona 3 z 4